Se oprește apa în localitățile Lumina și Sibioara

În urma lucrărilor de investiții a fost edificată o nouă magistrală, cu diametrul de 1000 mm, între stația de tratare și pompare Cota 20 și zona Pod Rutier (Ovidiu). Pentru conectarea acesteia la sistemul centralizat se sistează furnizarea apei potabile de luni – 26 februarie 2024, ora 22.00, până miercuri – 28 februarie 2024, ora 22.00.  

Vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din orașul Năvodari – cu zonele Peninsula și Industrială, precum și cei din localitățile Corbu, Lumina și Sibioara.

Investiția face parte din Contractul de Lucrări 22 „Reabilitarea și extinderea rețelelor de distribuție în localitatea Lazu, reabilitarea și extinderea rețelelor de distribuție și canalizare, reabilitare stație de pompare apa uzată, stații noi de pompare apă uzată și conducte de refulare aferente, din localitatea Agigea. Rețele apă Ovidiu, Cumpăna, Poiana. Aducțiuni Ovidiu, Poiana. Rețele de canalizare Ovidiu, Cumpăna, Poiana”, în valoare de aproximativ 70 milioane lei, derulat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).

Echipele constructorului execută în această perioadă toate activitățile pregătitoare necesare pentru a putea lucra continuu, 24 de ore din 24. În plus, având în vedere că este nevoie să se golească sistemele de distribuție, echipele RAJA vor executa, în același timp, lucrări de reparații și întreținere. Se vor monta vane de legătură pentru sectorizarea sistemului și debitmetre pentru măsurarea și reglarea presiunii.

Ținând cont de complexitatea acestor intervenții, reluarea furnizării apei potabile se va realiza progresiv, în fiecare zonă afectată. cu precizarea că la capetele de coloană și la etajele superioare pot să apară abateri de la acest program.

Atenționăm utilizatorii de apă potabilă din zonele menționate că, din cauza manevrelor de golire şi umplere a sistemului public de alimentare cu apă potabilă, ocazional, se pot produce modificări ale calității apei potabile din punct de vedere al turbidității şi culorii. În această situație, până la limpezirea apei se va evita consumul.

Totodată, SC RAJA SA roagă utilizatorii afectați de aceste lucrări să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție ale constructorului vor face tot posibilul pentru finalizarea intervențiilor și reluarea furnizării apei potabile în timp operativ. Vom reveni cu informații despre evoluția lucrărilor și a programului de furnizare a apei, în situația în care vor surveni modificări și în funcție de finalizarea lucrărilor de la nivelul conductei de aducțiune.

Reprezentanții SC RAJA SA amintesc consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung și vizează asigurarea unor servicii ireproșabile și implicit creșterea calității vieții.Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacității de transport și distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare și a calității apei, reducerea pierderilor în rețeaua de distribuție, siguranța și continuitatea furnizării serviciilor.

Sesizări cu privire la întreruperile în alimentarea energiei electrice

Stimați cetățeni,

În urma fenomenelor hidrometeorologice periculoase din perioada 18-19.11.2023, zile in care localitatea Lumina s-a aflat sub avertizare cod roșu și portocaliu, rețelele electrice din județul Constanța au fost avariate fiind necesare intervenții de durată pentru repunerea lor în funcțiune. Comitetul Local pentru Situații de Urgență al localității s-a întrunit pentru a evalua pagubele, inclusiv întreruperile în alimentarea cu energie electrică a localității.

Primarul comunei Lumina, domnul Dumitru Chiru, președinte al Comitetului Local pentru Situații de Urgență, a comunicat instituțiilor abilitate: Prefectura Constanța, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, RAJA, Rețele Electrice (noul nume al companiei de distribuție a energiei electrice E-Distribuție) ș.a. situația din localitate, solicitând remedierea avariilor cu prioritate astfel încât cetățenii comunei să nu mai fie afectați de efectele fenomenelor meteo.

În cursul zilei de marți, ca urmare a unor avarii/întreruperi neplanificate, Rețele Electrice Dobrogea a sistat, din nou, alimentarea cu energie electrică a localității.

Facem precizarea că în zona Dobrogea, compania Rețele Electrice (E-Distributie Dobrogea) este operatorul care administrează rețeaua de distribuție a alimentării cu energie electrică și că pe pagina de internet a acestuia găsiți informații referitoare la înteruperuperile programate ale alimentării cu energie electrică dar și situatia întreruperilor accidentale cauzate de avarii în rețea.

Întreruperi în alimentarea cu energie electrică

Puteți reclama înteruperile în alimentarea cu energie electrică folosind datele de contact ale operatorilor cu care aveți încheiat contractul de furnizare.

Enel: 021 9977

De asemenea, operatorul Rețele Electrice (E-Distributie) Dobrogea are un Call Center Tehnic 24h/7

0800.070.555 (TelVerde, număr apelabil gratuit de pe teritoriul național)
0241 929

Întrucât operatorul rețelelor de energie electrică este un operator privat, ci nu unul de stat, vă reamintim că atribuțiile Primăriei sau ale Primarului, în această speță sunt limitate și că autoritățile cu rol de reglementare, control sau sancționare sunt ANRE și/sau ANPC.

Petițiile cetățenilor depuse sau trimise către Primăria Lumina, direct la sediul instituției sau online, prin intermediul formularului de raportari probleme, urmează să fie înaintate către instituțiile abilitate să reglementeze situația distribuției energiei electrice.

Mai jos găsiți procedura ce trebuie urmată dacă, din cauza unei supratensiuni din culpa operatorului de rețea, vi s-au defectat receptoarele electrocasnice.

Astfel, referitor la defectarea de receptoare electrocasnice, procedura în cauză face referire la necesitatea adresării unei cereri în acest sens la furnizorul de energie eletrică, în termen de 10 zile de la evenimentul petrecut.

În urma ordinului de lucru transmis de furnizor către operatorul de distribuție (Rețele Electrice/ E-Distributie Dobrogea) o comisie specializată se va deplasa la locația clientului pentru analiza receptoarelor defecte. Analiza se realizează in conformitate cu Regulamentul de Furnizare a Energiei Electrice 235/2019 iar Metodologia de aplicare este reglementată prin Ordinul ANRE 177/2015.

Urmatoarea procedură este afișata pe site-ul operatorului ENEL:

Dacă eşti client rezidenţial, în termen de 10 zile lucrătoare de la data apariţiei supratensiunii accidentale care a produs deteriorarea receptoarelor, transmite în scris direct din contul MyEnel -> Contact – > Sugestii şi sesizări -> Acordare despăgubiri deteriorare aparatură cererea pentru acordarea despăgubirilor. Solicitarea ta poate fi transmisă şi la adresa de email contactee.ro@enel.com sau prin poştă la adresa Bd. Mircea Voda, Nr. 30, Et. 6, Camera 6.8, Sector 3, București. Va trebuie sa precizezi adresa exactă a locului de consum şi data producerii evenimentului pentru analiză.

Utilizatorul are dreptul să primească despăgubiri pentru daune materiale produse ca urmare a nerespectării de către operatorul de distribuţie a indicatorilor de performanță privind continuitatea alimentării cu energie electrică și calitatea tehnică a energiei electrice distribuite, stabiliti în Standardul de performamță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, precum și ca urmare a întreruperilor datorate unor erori în operarea rețelelor electrice ale operatorului de distribuție.

Despăgubirea se calculează la nivelul prejudiciului suferit și se plătesc de către Furnizor în baza contractului de furnizare energie electrică urmând a fi recuperată de acesta de la operatorul de distribuție în baza contractului de rețea, dacă în urma investigației efectuate de către operatorul de distribuție și Furnizor se constată existența prejudiciului și culpa operatorului de distributie.

Pentru mai multe detalii, poţi consulta secţiunea Acordare despăgubiri.

Informații referitoare la petițiile către ANRE:

petitie anre

De asemenea, daca nu primiți un răspuns de la furnizorul de energie în termenul stabilit de lege sau sunteți nemulțumit de răspunsul primit puteți continua demersurile reclamației prin depunerea unei petiții către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE. Aceasta este autoritate administrativă autonomă, cu personalitate juridică, sub control parlamentar, finanţată integral din venituri proprii, independentă decizional, organizatoric şi funcţional, având ca obiect de activitate elaborarea, aprobarea şi monitorizarea aplicării reglementărilor obligatorii la nivel naţional necesare funcţionării sectorului şi pieţei energiei electrice, termice şi a gazelor naturale în condiţii de eficienţă, concurenţă, transparenţă şi protecţie a consumatorilor.

Petitiile adresate ANRE pot fi facute si online pe acest link.

Întreruperi planificate pentru revizii și reparații în rețeaua E-Distribuție Dobrogea

E-Distribuție Dobrogea anunță întreruperea furnizării distribuției energiei electrice în localitatea Lumina, vineri, 27 octombrie 2023.

Următoarele întreruperi se vor realiza pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și alimenta clienții în bune condiții.

Vineri, 27.10.2023

Localitatea Lumina

Intrerupere parțială: cu strazile 22 decembrie; Cerealelor; Tulcei; Câmpului; Cococrilor; Primăverii si Pelican , interval orar 9-17

Acest program se regăsește şi pe site-ul E-Distribuție şi poate fi consultat la următorul link.

Lucrările au fost reduse la cele care sunt necesare pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și a alimenta clienții cu energie electrică în bune condiții, conform prevederilor din Decretul președintelui României nr. 195/16.03.2020, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 212/16.03.2020.

Pentru reclamatii si sesizari va rugam sa apelati numarul de telefon al furnizorului dvs. de energie electrica si/sau

Call Center Tehnic 24h/7 E-distributie
0800.070.555 (TelVerde, număr apelabil gratuit de pe teritoriul național)
0241929

Atenție se oprește apa în localitatea Lumina

Pentru remedierea unei avarii survenite pe conducta de aducțiune DN 600 PREMO de pe strada Năvodari din localitatea Lumina, RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile miercuri – 18 octombrie 2023, începând cu ora 02.00 până la ora 18.00.

Vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din orașul Năvodari (inclusiv cartierul Peninsula și zona Industrială), dar și cei din localitățile Corbu și Lumina.

Aceste intervenții constau în înlocuirea unui tronson de aproximativ 10 metri pe conducta magistrală. Având în vedere faptul că segmentul avariat se află ancorat într-un masiv de beton, pozat la o adâncime de peste 5 metri, lucrările de remediere a avariei sunt deosebit de complexe, necesitând un timp mai mare de execuție.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea operațiunilor și reluarea furnizării apei potabile în timp operativ.

Având în vedere diametrul conductei, debitul mare de apă și lungimea rețelei, reluarea furnizării apei potabile se va realiza în mod progresiv în fiecare zonă afectată.

Totodată, rugăm utilizatorii afectați de această lucrare sa își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.

Întrerupere alimentare cu apă în localitatea Lumina

SC RAJA SA anunță că pe conducta magistrală, cu diametrul de 600 mm, de pe strada Năvodari din localitatea Lumina, județul Constanța, s-a înregistrat o avarie, astăzi – 05 octombrie 2023.

Inițial, echipele de intervenție RAJA au încercat remedierea avariei pe conducta magistrală de alimentare cu apă reducând presiunea pe instalație, fără să întrerupă alimentarea cu apă. Însă, având în vedere complexitatea lucrărilor, debitul mare de apă și presiunea din sistem, s-a impus sistarea furnizării apei în intervalul orar 17.00 – 22.30.

În această perioadă, sunt afectați de lipsa apei potabile consumatorii din localitățile Lumina, Corbu și Năvodari, precum și cei din zonele Peninsulă și Industrială.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Întrerupere furnizare apă potabilă satul Oituz

În vederea executării lucrărilor de racordare la sistemul centralizat a noilor conducte de alimentare cu apă, se va întrerupe furnizarea apei potabile de joi – 05 octombrie 2023, ora 22.00, până vineri – 06 octombrie 2023, ora 06.00.

Vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din localitățile Culmea, Oituz și Mihail Kogălniceanu cu Baza Militară și Aeroportul Internațional, precum și agenții economici din zonă.

Investiția face parte din Contractul de Lucrări 31 – „Stație tratare apă, rezervoare, gospodării de apă Năvodari, reabilitare stație de pompare Ovidiu” în valoare de aproximativ 41 mil. lei, derulat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție ale constructorului vor face tot posibilul pentru finalizarea intervențiilor și reluarea furnizării apei potabile în timp operativ.

Totodată, rugăm utilizatorii afectați de aceste lucrări să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.

Amintim consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung și vizează asigurarea unor servicii ireproșabile și implicit creșterea calității vieții.

Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacității de transport și distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare și a calității apei, reducerea pierderilor în rețeaua de distribuție, siguranța și continuitatea furnizării serviciilor.

Intrerupere programata furnizare energie electrica în comuna Lumina

E-Distribuție Dobrogea anunță întreruperea furnizării distribuției energiei electrice în localitatea Lumina, luni, 18 septembrie 2023.

Următoarele întreruperi se vor realiza pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și alimenta clienții în bune condiții și pentru a permite toaletarea arborilor și copacilor de pe culoarul liniilor electrice din localitatea Lumina

Luni, 18.09.2023

Localitatea Lumina

Intrerupere totală: interval orar 9-17

Acest program se regăsește şi pe site-ul https://www.e-distributie.com/ro/acasa.html şi poate fi consultat la următorul link.

Lucrările au fost reduse la cele care sunt necesare pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și a alimenta clienții cu energie electrică în bune condiții, conform prevederilor din Decretul președintelui României nr. 195/16.03.2020, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 212/16.03.2020.

Cetățenii sunt rugați să permită accesul și să nu blocheze accesul echipelor de intervenție.

Pentru reclamatii si sesizari va rugam sa apelati numarul de telefon al furnizorului dvs. de energie electrica si/sau

Call Center Tehnic 24h/7 E-distributie
0800.070.555 (TelVerde, număr apelabil gratuit de pe teritoriul național)
0241929

Intrerupere programata furnizare energie electrica in localitatea Sibioara

E-Distributie Dobrogea anunta intreruperea furnizării distributiei energiei electrice in localitatea Sibioara, joi, 20 iulie 2023.

Următoarele întreruperi se vor realiza pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și alimenta clienții în bune condiții.

Joi, 20.07.2023

Localitatea Sibioara

Intrerupere totală: interval orar 9-17

Acest program se regăsește şi pe site-ul https://www.e-distributie.com/ro/acasa.html şi poate fi consultat la următorul link: https://www.e-distributie.com/ro/intreruperi-curent/intreruperi-planificate-dobrogea.html.

Lucrările au fost reduse la cele care sunt necesare pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și a alimenta clienții cu energie electrică în bune condiții, conform prevederilor din Decretul președintelui României nr. 195/16.03.2020, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 212/16.03.2020.

Pentru reclamatii si sesizari va rugam sa apelati numarul de telefon al furnizorului dvs. de energie electrica si/sau

Call Center Tehnic 24h/7 E-distributie
0800.070.555 (TelVerde, număr apelabil gratuit de pe teritoriul național)
0241929

Intrerupere furnizare apă potabilă în satul Oituz

În vederea executării lucrării programate in localitatea Ovidiu-Cota 20, RAJA S.A. va întrerupe furnizarea apei potabile:

-luni, 12 iunie 2023 ora 20.00 pana pe 13 iunie 2023 ora 14.00;
-luni, 19 iunie 2023 ora 20.00 pana pe 20 iunie 2023 ora 14.00.

In acest timp vor fi afectati de lipsa apei consumatorii din urmatoarele zone: Culmea, Oituz, US Army Europe, Black Sea Support Team Mihail Kogalniceanu, Societatea nationala „Aeroportul Internatioanl Mihail Kogalniceanu Constanta” SA, Aaylex One SA.

Investitia face parte din cadrul contractului de investiții cu finanțare europeană derulate prin Programul Operational Infrastructură Mare (POIM) -CL31,,Stație tratare apă, rezervoare, gospodării de apă Năvodari, reabilitare stație de pompare Ovidiu”.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție ale constructorului vor face tot posibilul pentru finalizarea intervențiilor și reluarea furnizării apei potabile în timp operativ.

Totodată, rugăm utilizatorii afectați de această lucrare sa își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistata alimentarea cu apa.

Amintim consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung şi vizeaza asigurarea unor servicii ireprosabile și implicit creşterea calității vieții.

Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacitătii de transport şi distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare şi a calitatii apei, reducerea pierderilor in reteaua de distributie, siguranta si continuitatea furnizarii serviciilor.

Intrerupere parțială programata furnizare energie electrica in localitatea Lumina

E-Distributie Dobrogea anunta intreruperea partială a distributiei energiei electrice in localitatea Lumina, joi, 25 mai 2023.

Următoarele întreruperi se vor realiza pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și alimenta clienții în bune condiții.

Joi, 25.05.2023

Localitatea Lumina – strada Liliacului

Intrerupere parțială: interval orar 9-17

Acest program se regăsește şi pe site-ul https://www.e-distributie.com/ro/acasa.html şi poate fi consultat la următorul link: https://www.e-distributie.com/ro/intreruperi-curent/intreruperi-planificate-dobrogea.html.

Lucrările au fost reduse la cele care sunt necesare pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și a alimenta clienții cu energie electrică în bune condiții, conform prevederilor din Decretul președintelui României nr. 195/16.03.2020, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 212/16.03.2020.

Pentru reclamatii si sesizari va rugam sa apelati numarul de telefon al furnizorului dvs. de energie electrica si/sau

Call Center Tehnic 24h/7 E-distributie
0800.070.555 (TelVerde, număr apelabil gratuit de pe teritoriul național)
0241929